2018. július 30., hétfő

Write Tag a Kacatos dobozból - 01. Egyszer volt, hol nem volt...

Sziasztok!

Ezt a Write Tag-et Brukútól kaptam, ugyan már lassan egy hónapja. Korábban nem volt semmire időm, ismételten, úgyhogy most is ez a kínos késés oka. Korábban még sosem töltöttem ki ehhez hasonlót, meg Write Taggel sem találkoztam, így különösen kapóra jött ez most, hogy beújítsak.

Köszönöm, Brukú, nagyon kedves vagy, hogy rám gondoltál! <3



 Szabályok:
  1. Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  2. (Ha másolásvédelem van az oldaladon, jelöltjeidet irányítsd a Kacatos dobozra, innen el tudják vinni őket.)
  3. Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged!
  4. Válaszolj a kérdésekre!
  5. Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! ;)
  6. Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat!
  7. Értesítsd őket a jelölésről!
Kérdések:
  1. Hány évesen írtad az első történeted/versed? (Amit nem sulis háziként alkottál.)
  2. Miről szólt?
  3. Ki/mi volt az oka, hogy elkezdtél írni? Honnan jött az ötlet?
  4. Ki volt az első, akinek megmutattad valamelyik művedet?
  5. Milyen zsánerben alkottál eleinte?
  6. Hogyan írnád le a kezdeti munkamódszered, időbeosztásod?
  7. Van-e valami érdekességed a kezdeti időkről, amit elmesélnél? :) 
+1 Bármit kérdezhetsz, ami az írás kezdetéhez kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)


Válaszaim a kérdésekre:

1. Hány évesen írtad az első történeted/versed? (Amit nem sulis háziként alkottál.)
 Verssel soha nem próbálkoztam. Történeteket mindig kitaláltam, de olyanra, hogy konkrétan le is írjam, általános iskola hatodikban volt példa. Akkor tizenkét éves voltam, vígan lehet következtetni az eredményére ebből. Ez két füzetet tett ki, akkor még nem volt laptopom, amikor elkezdtem írni, ezért kézzel körmöltem le. Kábé fél évvel később nyitottam meg az első blogom, amikor a gépet is kaptam, de azon egy másik történetem futott.

2. Miről szólt?
 A legelső, füzetbe írt történetem egy fantasy volt. Borzalmas technikával, de büszkén. A történetről máig az a véleményem, hogy nem lett rossz, és előbb-utóbb szeretnék valamit kezdeni a témával, csak rájöttem idővel, hogy kegyetlensok csiszolás fog kelleni fájdalmas változtatásokkal az eredetihez képest. A történet röviden és általánosságban annyi, hogy van egy törékeny és pusztuló világ az élet és a halál határán, ami legalább annyira mindkettő, mint amennyire egyik sem. Mivel a végét járja ez a világ, a lakóinak egy része az életben fog kikötni, és soha nem fog tudni meghalni, hanem mindig más-más helyzetben reinkarnálódik. A másik része a halálba kerül, ami meg a Nagy Bús Semmi és Létezéstelenség. Ebben a világban pedig van egy pár, akik minden helyzetben arra játszanak, hogy ha elpusztul ez a köztes világuk, mindketten ugyanarra az oldalra kerüljenek, amire elég kevés esély van a szerencsétlen véletlenszerűségek között. Közben persze majd jön egy adag plottwist. Az író pedig arra játszik, hogy a főhőseibe annyi jellemhibát zsúfoljon, hogy ne tegye őket megkedvelhetővé, és lerombolja az idealizáltnak beállított ketten-a-világ-ellen gondolatot. Azt hiszem lesz ezzel még bőven munkám.

3. Ki/mi volt az oka, hogy elkezdtél írni? Honnan jött az ötlet?
 Közel nyolc évesen idióta vigyorral az arcomon közöltem, hogy én "könyesboltos" leszek (addig a hangosan közölt szent gondolatig azt hittem, hogy a könyvesboltosok az írók, akik a boltban a saját könyveiket adják el). Mint valami isteni sugallat, vagy nem is tudom. Utólag belegondolva nagyon félelmetes. Mindenki más állatorvos meg tornász akart lenni, én meg író, amiről a többségnek fogalma sem volt abban a korban, hogy mit is csinál konkrétan. Nem mintha a többiről lett volna, de no.
Írni viszont jóval később kezdtem el. A kezdésnek az volt az oka, hogy már úgy éreztem, hogy kishíján felrobban az agyam a benne lévő történetektől. Nem hagytak aludni, meg bármi másra figyelni, így muszáj voltam kiadni őket magamból. 
Az első történeteim ötletforrásáról fogalmam nincs sajnos.

4. Ki volt az első, akinek megmutattad valamelyik művedet?
 Egy barátnőm, akivel annyira más utakra sodort bennünket az élet, hogy azóta már szinte nem is tartjuk a kapcsolatot. 

5. Milyen zsánerben alkottál eleinte?
 Fantasy és romantikus. Az első blogos történetem egy nyálas romantikus sztori volt, meg írtam mellé füzetekbe és lapokra fantasyvázlatokat. Ilyesmiket olvastam, úgyhogy mondhatni hatással voltak rám, legalábbis a műfajok. 

6. Hogyan írnád le a kezdeti munkamódszered, időbeosztásod?
 Írtam, ami eszembe jutott, átolvasás nélkül, és ez mai fejjel baromi röhejes. Mentségemre szóljon, tizenkettő voltam, tapasztalatlan, és fogalmam nem volt róla még akkor, hogy mennyi munka és felelősség írni. Manapság már csak szimplán nem akarom feldolgozni, hogy jóval több, mint amennyiben bízok. Nem akarom elijeszteni magam az írástól.

7. Van-e valami érdekességed a kezdeti időkről, amit elmesélnél? :) 
 Azt hiszem, az első blogomról illene most szólnom, mert eddigi válaszaimban méltatlanul kevés szerepet kapott. A blogger.hu-n indítottam egy blogot, és azon jelent meg fejezetenként. A link még létezik, ha valakit nagyon érdekel, akkor facebookon egy privát üzenetben megdobom vele, amennyiben megfogadja, hogy jó mélyre elássa, miután beleolvasott, és elfelejti, hogy valaha is létezett egy ilyen. Most, hogy visszakerestem a linket, kiderítettem, hogy összesen 28 fejezetig vittem el a sztorit, és a nagy "animés" korszakom kellős közepén írtam. Mai fejjel ténylegesen vállalhatatlan történet, bár semmi klasszikusan durva elem nem díszíti - a szüleim is olvasták, a háttérben ott munkálkodott a Parental Guidance ereje és minden hatalma. 
Arra máig büszke vagyok azzal a blogtörténettel kapcsolatban, hogy olyan kicsinek ekkora kitartással dolgoztam vele, és a történet előrehaladtával érződik némi fejlődésféle a mondataimban. 

+1, mert fene nyughatatlan vagyok, ha a a kezemhez kapok valami ilyen jellegű bejegyzéslehetőséget:
Erre minden kedves kommentelőnek szívesen várom a válaszát, aki érez magában kedvet arra, hogy megbombázzon a válaszával. Meg úgy minden más kérdésre, ha eszetekbe jut valami, ne hagyjátok ki a hozzászólási lehetőséget. Kíváncsi vagyok minden első írói próbálkozásra: Volt olyan író vagy könyv, aki/ami miatt elkezdtél írni? Ki/melyik könyv volt az?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése