2018. október 20., szombat

Könyvmolyok Book Tag


Hogy miért feledkeztem meg erről a teljesen kész és kitöltött TAG-ről? Fogalmam nincs róla, de nyár közepe óta itt porosodik egy bejegyzés készen, várva a posztolást. Ne haragudj, Brukú, már ezer éve kitöltöttem, de valahol elkallódott, és most találtam meg. Minden esetre, köszönöm a kihívást, és most az egyszer szabad rablásba bocsátom ezt a TAG-et, mert olyan régi, hogy bizonyára már mindenki kitöltötte, aki tudta, úgyhogy vegye-vigye bárki, aki szeretné. Ha belinkelitek, mit írtatok róla, nem hagyom ki, hogy elolvassam. <3




1. Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Ciki vagy nem ciki, de nem. Biztos, hogy volt egy olyan pont ahol megkedveltem, előtte semmit nem olvastam, és azóta imádom a könyveket, de fogalmam sincs róla, hogy mikor volt ez, és milyen könyv volt a szerencsés kiválasztott. Mivel a szüleim rengeteget olvasnak, itthon van egy rakat könyvünk, így úgymond egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb én is könyvkedvelő leszek, hiszen azt láttam, hogy olvasni jó dolog.

2. Általában hol olvasol?
Körülbelül mindenhol. Legtöbbször itthon a nappaliban a fotelban, a szobámban az ágyon vagy a padlón, amikor jó idő van, akkor pedig az erkélyen. De amióta viszonylag sokat utazok, a vonat sem kivétel, illetve a suliban egy-egy unalmas lyukasórában is jó társaságot jelentenek a könyvek. Papíralapú könyveket viszont szinte kizárólag csak itthon olvasok, ha például utazok, akkor pedig vagy az ebookolvasómat viszem, vagy a telefonomon blogokból válogatok.

3. Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Általában csak egy könyvet, vagy 5-6 blogtörténetet, illetve tartok egy olyan szokást, hogy minden nap elolvasok egy novellát, így van egy rakat megkezdett novelláskötet itthon.

4. Melyik a kedvenc műfajod?
Az abszolút kedvencem a mágikus realizmus, ami amolyanféle soft-fantasy, illetve az urban fantasy, de gyakorlatilag mindenevő vagyok.

5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Soha többet. 19. századi realizmust. Kérlek ne. Még ha az ellenségem vagy, akkor se.

6. Van kedvenc könyved?
Nem mondanám, mert túl sok könyvet szeretek ahhoz, hogy tudjak egy kedvencet választani. Viszont a toplistámon szerepel Patrick Ness Chaos Walking trilógiája, Neil Gaimantól az Amerikai Istenek, Gaiman és Pratchett Elveszett Próféciákja, Rácz-Stefán Tibor és Kemény Zsófi könyvei. Aztán persze jönnek a "nagy klasszikusok", meg az alig ismert kis csodák...Soroljam még? Nem akarjátok 2030-ig ezt a választ olvasni, ugye? :D

7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Szerintem a Trónok harca (Tűz és jég dala, ha úgy jobban tetszik).

8. Milyen könyvet vettél utoljára?
A Budapest OFF című novelláskötetet és Meyertől a Cindert, amit már ezer éve keresek, erre egy 500 forintos könyvsátorban ráakadtam.

9. Jelenleg mit olvasol?
Kosztolányi Dezső - Esti Kornél.

10. Hol veszed a könyveidet?
Változó, ahol lakok, ott csak Libri van, úgyhogy általában ott. Van viszont egy nagyon különleges, a már említett Gaiman-Pratchett Good Omense (Elveszett próféciák), amit eredeti nyelven külföldről rendeltem.

11. Előrendeltél már valaha könyvet?
Szerintem igen, de most így nem jut eszembe, hogy mit.

12. Hány könyvet veszel havonta?
Változó, van amikor egyet sem veszek 2-3 hónapig, aztán hazajövök 5-6 újjal. Hát most no, be kell várni a libris kedvezményeket. :D

13. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Egyszerűen imádom. Annyira jó élmény tudni, hogy van egy történetük, amire csak találgatni lehet, és gyakran hagy benne az előző olvasó valami "jelet" maga után. A múltkor pl. a Mester és Margaritában találtam két 90-es évekbeli HÉV-jegyet Szentendrére és vissza - bár határozottan ikonikusabb lett volna villamosjegyekkel találkozni benne.

14. Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Ha nekem annyi helyem lenne, hogy külön tartsam őket...Kénytelen vagyok a helyhiány következtében, bár általában a polc egyik fele az olvasottaké, a másik a még olvasásra váróké.

15. Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Természetesen igen. Amik itthon vannak, a családi magánkönyvtárból, azok közül viszont kizárt, hogy mindet elolvassam, arra egy egész élet is kevés lenne.

16. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
A legtöbb könyvem ilyen, mert nincs igazán időm újraolvasásra. Imádom viszont nézni, hogy kiolvastam őket, néha leveszek egyet a polcról, beleolvasok. Egyszer pedig, amikor saját házam lesz, szeretném az ottani magánkönyvtáramba továbbvinni majd őket mindenképp.

17. Adományoztál már könyvet?
A helyi könyvtárnak és a város alterkávézójának szoktam olyanokat, amikről tudom, hogy nekem már biztosan nem fognak kelleni, de más örülni fog nekik, mert szereti az adott írót vagy műfajt, ami nekem nem jött be.

18. Volt már könyvstopod?
Volt olyan könyv, amit abbahagytam, mert nem tetszett, vagy éppen nem volt rá időm, de tudatosan nem szoktam magamnak előírni olvasásmentes időszakot.

19. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Azt gondolom, hogy kifejezetten kevés az a két polcnyi (ami csak az enyém, és nem járt a szüleim kezében, vagy nem könyvtári), meg ami még az ebookolvasómon van, és folyamatosan gyűjtök. Szerintem semelyik könyvmolynál nincs olyan, hogy úgy érezze, túl sok könyve van. :D


Fogadjátok visszatérésem jeléül ezt a bejegyzést, és induljon a terjesztés!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése